Pages

Sesat!!!(oleh Muzammil)

Muzammil: Kompas menunjukkan arah utara dekat kanan dan kitorang nak ke utara. So ikut kiri.
Munirah: Asal ke kiri pula…pergi kanan la.
Muzammil: Jangan lawan cakap pakar hutan. Semua jenis hutan aku pernah pergi. So aku tahu apa yg aku buat.
Munirah: Kalau sesat aku belasah kau.

5 minit kemudian

Istighfar: Wei kita dah sesat!
Muzammil: xkan boleh sesat punya aku kan pakar hutan…
Istighfar: Tapi tu kan air terjun yg kita lepak tadi.
Muzammil: Biar pakar tengok…kita dah sesat.
Mun: Tadi aku cakap kalau kita sesat aku blasah kau kan? Amik ni!!!
Muzammil: Jap!!! Kita mintak la tolong…Ok munirah ko start dulu…
Munirah: Aku??? Ok la… Tolong!!!(dalam nada yg menakutkan)
Muzammil: Kau mintak tolong kat hantu ke hah? Istighfar ko pula…
Istighfar: Tolong!(dalam nada yg perlahan)
Muzammil: Tu ko panggil semut ke? Tengok aku…tolong!(dalam nada yg tidak bermaya)
Munirah: Kau lagi hampeh…nah amek ni!
Jin hutan: Aku dengar ada org mintak tolong
Muzammil: Hebat x aku , aku pamggil je dah datang muahaha
Munirah: Nasib je tuh...
Istighfar: kitorng yg mintak tolong sebab kitorang sesat tapi…ko ni siapa?
Jin hutan: Aku la jin hutan…aku boleh bawak korang ke mana je yg korang suka sebab aku ada kuasa istimewa.
Munirah: Kalau camtu bawak kitorang keluar dari sini.
Jin hutan: No problem.

Ting!!!

Istighfar: Aik Nampak macam kita still kat hutan je?
Muzammil: Nampak macam hutan amazon. Ye x salah lagi kita kat hutan amazon…
Munirah: X guna! jin hutan tu bawak kita ke hutan amazon la...
Muzammil: Semua ni salah kau juga yg kau pergi cakap bawak kita keluar dari sini tu kenapa? Jin hutan tu bawak je la ke mana yg dia nak bawak.
 Munirah: Biarla...kau tu kata pakar hutan tapi kita sesat jugak. Camna kau boleh jadi pakar hutan?
Muzammil: Hari tu aku ada nampak buku pasal cara2 untuk menjadi pakar hutan…pastu aku baca la tajuk buku tu so sekarang nih aku dikira sebagai pakar hutan la kan?
Munirah: Pakar hutan tengkorak kau, kau kena baca sampai habis baru dapat info yg berguna. So apa yg kita nak buat sekarang…?
Istighfar: Aku ada cadangan. Apa kata kita jadi orang utan?
Muzammil: Bagus idea tu! Bila nak start?
Munirah: Asal la aku boleh terserempak dengan diorang ni?

0 comments:

Post a Comment